Menu

Target Account Planning en Selling

De CRM aanvulling voor Exact Synergy

Target Account Planning en Selling

Met Real-CRM is het in Exact Synergy mogelijk om te werken met Target Account Selling volgens de Iron Man methode. De Opportunity scorecard functionaliteit is een integraal onderdeel van het salesproces. Hiermee heeft u de perfecte oplossing in handen voor het binnenhalen van complexe en grote opdrachten.

Target account selling

Organisaties die Target Account Selling volgens de Iron Man methode zien onder andere hun:

  • Omzet stijgen;
  • Verkoopcycli ingrijpend verkorten;
  • (Pre)sales kosten dalen én;
  • Omzet voorspelbaarheid verbeteren.

Bij iedere werkstroom in het salesproces is de knop ‘Opportunity Scorecard’ zichtbaar.  Wanneer u hierop klikt wordt de scorecard geopend.

Hoe werkt target account planning

Als u met een duidelijke focus richt op een van tevoren geselecteerde doelgroep haalt u het maximale uit uw klanten en prospect bestand.

Het verkoopbudget is de functie in Exact Globe Next en de basis voor de targeting van account planning. In Exact Globe Next wordt standaard de mogelijkheid geboden om verkoopbudgetten per artikel, artikelgroep, medewerker, boekjaar en periode in te voeren.

Wanneer u deze methodiek toepast, zullen de uitkomsten worden getoond in Real-CRM. Aan het begin van elke verkoopperiode worden de te behalen doelstellingen vastgesteld, het is op elk gewenst moment mogelijk om de resultaten op te vragen en bij te sturen. Door regelmatig de uitkomsten te evalueren wordt het accountplan steeds scherper en de uitkomsten nauwkeuriger. Het rendement uit uw bestaande klanten zullen zich fors verbeteren.